Reklamation

VELFAC strävar efter att leverera felfria element. Men tyvärr kan där undantagsvis förekomma fabrikationsfel eller skador på elementen på deras väg från fabrik till leveransadress.

Skadade element får inte monteras innan en/ett (reklamation/felanmälan) har skickas in och Velfac har givit samtycke till att det skadade element kan monteras. Detta kan endast göras genom ett samtal till vår kundtjänst på tlfnr.: 70 110 200 och en efterföljande bilddokumentation.

För att lämna in en/ett (reklamation/felanmälan) - fyll i formuläret nedanför.

Vi strävar efter att behandla alla förfrågningar inom 24 timmar.

Det kan vara flera orsaker till att kontakta VELFAC kundtjänst. Nedan kan du se hur vi hanterar dom olika fallen.

  • Besiktning av reklamationen – inom 3 arbetsdagar efter avtal med VELFAC .
  • Besök utan material – inom 10 arbetsdagar efter avtal med VELFAC.
  • Besök med material – så snabbt som möjligt efter material har blivit levererat.