Korrekt mottagning

Ansvaret för levererade VELAC element övergår till kunden så snart produkterna lämnar lastbilen. Därför bör du vid leveransen kontrollera att försändelsen är utan omedelbara skador och att antalet på fraktbrevet stämmer överens med det som är levererat. Eventuella skador och/eller saknat material skall noteras på budets kopia av fraktbrevet och omgående reklameras till VELFAC Serviceavdelning på tel. 08-756 28 00 (välj service). 
Om du ej kan vara på plats vid leveransen, kan produkterna - enligt tidigare avtalat med VELFAC - bli avlossade på din risk och anses anses då vara levererade utan fel eller saknat material.

Kan ev. skador först konstateras efter uppackning är den enten en "ikke-synliga" transportsskada eller en packningsskada. I båda fallen skall en reklamation vara mottagen hos VELFAC Serviceavdelning senast sju dagar efter leveransdatum på tel. 08-756 28 00 (välj service) eller mail service@VELFAC.se
VIGTIGT: Produkterna måste inte installeres førend VELFAC er informeret om skadorne.

Skadat material får ej disponeras utan överenskommelse med VELFAC. Om ovanstående krav ej uppfylls, måste vi tyvärr avvisa reklamationen.

x
Cookies

Denna hemsida använder cookies

Läs mer